Print Friendly

Tid er styret af vaner – HJÆLP! Hvornår skal jeg lave mit rigtige arbejde?

– med måling før og efter

I mange organisationer er der skåret helt ind til benet, der er ”headcountfreeze” og der forventes mere og mere af den enkelte. Alligevel holder vi møder som aldrig før og føler ofte på én gang mødet som en pause, men samtidigt ofte at det ”da er for galt som tiden spildes her!”

Mødekulturen er nemlig, grundet den digitale udvikling, blevet mere og mere uformel svigtende mødedisciplin og medbragte PC’ere, pda’er og mobiler – ting, der skal gøre os effektive, men som på mødet stjæler både tid og opmærksomhed og som frustrerer alle. Men, hvor skal vi finde tiden – og hvad skal vi ændre på mødet – og i hele mødekulturen?

Hvor meget ekstra (effektiv) (mødefri) arbejdstid ønsker I? Med foredraget HJÆLP! Hvornår skal jeg lave mit rigtige arbejde? får I inspiration, en fælles beslutnings-platform og konkrete værktøjer til at finde mere tid og få bedre og mere effektive møder.

Med en fælles logbogsmåling og mødevurdering i 14 dage før foredraget – og igen i 14 dage efter foredraget, er målet at I finder 10, 20, 30% eller mere tid. Tid til det vigtige – igennem oftest simple ændringer af jeres mødevaner og kultur.

Med udgangspunkt i jeres egne observationer opstilles fælles retningslinier for den fremtidige mødekultur, og der måles igen efterfølgende.