Print Friendly

Krisekommunikation

I sine 22 år som kommunikationschef i DBU var Lars ansvarlig for håndteringen af en række krisesituationer, der var massivt dækket i massemedierne.

I dette foredrag tager Lars dig med helt ind, hvor beslutningerne blev truffet, organiseringen af beredskabet, involveringen af de nærmeste interessenter, og hvordan kriseplanen blev udformet og eksekveret i hvert enkelt af de tilfælde, han gennemgår.

Du kan selv være med til at vælge eksemplerne.
Der er ”baneløbersagen” fra EM-kvalifikationskampen mod Sverige, som udspillede sig foran 42.000 tilskuere i Parken, 25.000 danske og svenske fans til fælles ”Fodboldfest i Fælledparken” og rullende kameraer til millioner af tv-seere.
Der er landsholdsspillernes boykot af pressen efter den meriterende 3-2 sejr over Portugal på udebane, der er ”Twitter-gate” om håndteringen af landstrænerens regel om, at spillerne ikke måtte være aktive på Twitter under EM-slutrunden i 2012, og der er de episoder eller personlige kriser, der har omhandlet eller ramt nogle af landsholdsspillerne gennem tiden, og som der, på grund af spillernes status og landsholdets aktualitet på det pågældende tidspunkt, var ekstra stor fokus på fra mediernes side.

Lars kan også gennemgå håndteringen af det ulykkelige flystyrt i Madrid få timer inden landsholdet skulle spille mod de nykårede europamestre fra Spanien i Parken i august 2008, offentliggørelsen af overgangen fra det traditionelle danske sportsmærke Hummel til Adidas, assistenttrænerens involvering i en trafikulykke med dødelig udgang, forberedelse og håndtering af billetsalg til landskampe, der bliver udsolgt på to minutter …