Print Friendly

Fra informationsformidling til integreret virksomheds-kommunikation

Fodbold er Danmarks nationalsport.

Og den suverænt mest populære sportsgren herhjemme.

Det stiller helt specielle – abstrakte – forventninger fra omverdenens til det danske fodboldforbunds kommunikation med alt fra fans over medier og myndigheder til politikere.

Lars Berendt valgte ved sin ansættelse som kommunikationschef i Dansk Boldspil-Union (DBU) at betragte den eksterne interesse, forventninger og efterspørgsel som benchmark for DBU’s muligheder og potentiale på de redaktionelle medieflader.

Gennem en målrettet indsats lykkedes det ham at positionere DBU blandt landets 10 mest omtalte organisationer i massemedierne. Og gennem opbygningen af en afdeling og et beredskab sikrede han, at efterspørgslen efterfølgende blev proaktivt udnyttet og reaktivt imødekommet.

Hør den spændende fortælling om, hvilke parametre Lars Berendt bragte i spil, da han transformerede DBU’s traditionelle informationsformidling til strategisk, integreret virksomhedskommunikation. Og hvordan – og ikke mindst hvornår og hvorfor – han integrerede web og sociale medier til det samlede mix af DBU’s kommunikationskanaler.

Der kan typisk kobles yderligere to temaer på dette foredrag:

* ”Redaktionel markedsføring”

* ”Pressekontakt i en Top 10-eksponeret organisation”